Tesla je v nepričakovanem preobratu ponovno pustila svoje tekmece v Sloveniji na cedilu, saj je znižala ceno svojega najbolje prodajanega električnega avtomobila, modela Y. S subvencijo je to električno čudo zdaj na voljo za nekaj manj kot 40 tisoč evrov, kar pomeni strateško motnjo na lokalnem trgu električnih vozil.
Tesla je napovedala preoblikovanje svoje cenovne strategije in poudarila svoj cilj do leta 2024, da postane bolj dostopna blagovna znamka. Njihov pristop vključuje uporabo izvirnih inženirskih in proizvodnih postopkov za racionalizacijo dejavnosti, zaradi česar so te časovno in stroškovno učinkovite.
To se kaže v znatnem znižanju cene njihovega paradnega konja, modela Y, ki je prevladoval pri prodaji v Sloveniji in po svetu v celotnem letu 2023. Po neuradnih podatkih naj bi si v tem obdobju prislužil celo naziv najbolje prodajanega avtomobila v Evropi.
Cena vstopnega modela Y RWD, ki se zdaj ponaša z impresivnim obljubljenim dosegom 455 kilometrov, se začne pri 43.970 evrih – več kot štiri tisoč evrov manj oziroma približno 10 % ceneje od prejšnje cene. Ob upoštevanju subvencije Ekosklad v višini 4.500 evrov znaša cena 4,75 metra dolgega modela Y za potrošnika 39.470 evrov. Dodatni stroški za prevoz in pripravo vozila znašajo približno tisoč evrov. Za primerjavo: ko je bil model pred letom in pol predstavljen v Sloveniji, je njegova cena znašala 55.990 evrov.
Model Y Long Range s pogonom na vsa štiri kolesa in zmogljivejšo baterijo je zdaj na voljo od 49.990 evrov, različica Performance pa od 55.990 evrov.
Za primerjavo: podobno velik Volkswagen ID.4, Teslin najbližji konkurent v Sloveniji, se začne pri 50.746 evrih (model Pro), Škoda Enyaq iV (model 60) pa pri nekaj več kot 48 tisoč evrih.
Bitka Royale
Teslini tržni manevri so pod strogim drobnogledom drugih uvoznikov vozil, zlasti tistih na področju električnih avtomobilov. V preteklosti so Tesline cenovne strategije bistveno spremenile prodajne načrte, kar je pomenilo velik pritisk na druge znamke, da so vsaj delno sledile njihovemu zgledu. Na te prilagoditve dodatno vplivajo trenutni dogodki v Evropi, na primer razvoj subvencijskih politik v Nemčiji.
V ozadju je še dodatno zapleteno dejstvo, da se na evropski trg obeta vstop velikih kitajskih akterjev, na čelu z BYD-jem. Ta podjetja obljubljajo najsodobnejša električna vozila po konkurenčnih cenah, kar še povečuje že tako ostro konkurenco v sektorju električnih vozil.