Marquee Effect
Jesenski popusti do 20% | Brezplačna dostava za naročila nad 250€ ⭐⭐⭐⭐⭐Jesenski popusti do 20% | Brezplačna dostava za naročila nad 250€ ⭐⭐⭐⭐⭐Jesenski popusti do 20% | Brezplačna dostava za naročila nad 250€ ⭐⭐⭐⭐⭐Jesenski popusti do 20% | Brezplačna dostava za naročila nad 250€ ⭐⭐⭐⭐⭐Jesenski popusti do 20% | Brezplačna dostava za naročila nad 250€ ⭐⭐⭐⭐⭐Jesenski popusti do 20% | Brezplačna dostava za naročila nad 250€ ⭐⭐⭐⭐⭐

Teslar.si

Tesla kljub velikemu napredku v Severni Ameriki ne bo mogla predstaviti sistema FSD v Evropi

Evropska komisija je lani napovedala pospešitev sprejemanja predpisov o avtonomni vožnji, s čimer je vzbudila upanje, da bo vozilo Tesla FSD na evropskih cestah dovoljeno leta 2024. Vendar način, kako so bila pravila opredeljena, preprečuje, da bi Teslina programska oprema delovala tako, kot je bila zasnovana, zaradi česar je neuporabna. Evropski vozniki lahko upajo le na izboljšano starejšo različico programske opreme FSD Beta, ne pa na celovito umetno inteligenco FSD V12.

Tesla je z različico svoje programske opreme za popolno samovozečo vožnjo z umetno inteligenco (V12) dosegla pomemben preboj. Odprava kode in zanašanje na nevronske mreže od vhodnih slik do izhodnih kontrol je prinesla bistveno izboljšano funkcijo FSD, ki lahko vozi (pod nadzorom) skoraj povsod. Po izjemno pozitivnih odzivih se je Elon Musk odločil, da bo programsko opremo FSD V12.3 začel uporabljati v vseh združljivih električnih vozilih Tesla v ZDA. Vsem je ponudil tudi brezplačno enomesečno poskusno različico, tako da so se ljudje lahko sami prepričali o napredku.

Ljudje, ki so preizkusili programsko opremo FSD V12.3, so jo soglasno pohvalili kot velik dosežek, ki utira pot avtonomni vožnji. Zaenkrat Teslin sistem FSD še vedno potrebuje človeški nadzor, zato ga je Tesla poimenovala “nadzorovani sistem FSD”. To je še korak dlje od vzdevka FSD Beta, s čimer se je uresničila ena najbolj neverjetnih Muskovih lanskoletnih prerokb: da FSD 12 ne bo več beta različica.

2022.45.10 FSD1

Skoraj vsi, ki so preizkusili najnovejšo različico Teslove programske opreme za samovozeče voznike, so opazili človeku podobno vedenje. Programska oprema vozi gladko in, kar je zanimivo, najde ustvarjalne rešitve za zapletene prometne situacije. To kaže, da je celovita umetna inteligenca začela “razumeti” svet, spremljati nešteto vozil in pešcev, ki se gibljejo naokoli, ter poiskati najboljšo pot ukrepanja, kot bi to storil človek. Če hočete, imejte to za trenutek ChatGPT, čeprav mnogi trdijo, da veliki jezikovni modeli nimajo pojma, o čem govorijo. Besede le razvrščajo v najverjetnejšem vrstnem redu.

Ne glede na to, kako dober je sistem Tesla FSD v Severni Ameriki, ga lastniki vozil Tesla v drugih regijah sveta še niso imeli priložnosti preizkusiti. Evropske in kitajske stranke že dolgo upajo, da bodo okusile (delno) programsko opremo za avtonomno vožnjo. Nedavna sprememba evropskih predpisov je vzbudila upanje, da bi lahko Tesla že letos uvedla sistem FSD na celini. Vendar pa je Tesla od takrat ponudila bolj niansirano stališče.

Evropska komisija je lani napovedala pospešitev sprejemanja evropskih predpisov o avtonomni vožnji, znanih kot “Pravilnik UNECE o sistemih za pomoč pri upravljanju voznika (DCAS)”. Zaradi tega so mnogi verjeli, da bi Tesla lahko končno certificirala sistem FSD v Evropi. Vendar je bila dokončana le prva faza predpisov DCAS, ki bo začela veljati letos. Ta omogoča le praktično vožnjo, dokler ne bo sprejeta zakonodaja 2. faze.

Kot je Rohan Patel, Teslin višji globalni direktor za javno politiko in poslovni razvoj, pojasnil v odgovoru na X, bo prva faza sistema DCAS začela veljati šele novembra. Predpisi ne bodo dovoljevali manevrov, ki jih sproži sistem, kar pomeni, da morajo vozniki odobriti vsak pomembnejši manever ali niz manevrov. To bi onemogočilo certificiranje Teslinega nadzorovanega sistema FSD v Evropi in pravzaprav v vseh državah, ki upoštevajo predpise Gospodarske komisije Združenih narodov za Evropo (UNECE).

Patel je predlagal, da bi lahko Tesla “na podlagi posodobljenih predpisov DCAS konec leta izvedla nekaj manjših izboljšav starejših različic sistema FSD”. To pomeni, da evropski vozniki ne bodo kmalu doživeli čudežev samodejne vožnje in se bodo morali od leta 2022-2023 spopadati z okrnjeno različico sistema FSD Beta. To pomeni, dokler UNECE ne dokonča 2. faze predpisov DCAS, ki bodo omogočali funkcije avtonomne vožnje brez človeške potrditve.

tesla won t be able to launch fsd in europe despite major breakthrough in north america 231934 11